Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej igen...jag kollade på Bildelsbasen.se och om jag tar originalnr 828120-21 så kommer det ju upp samma till 240 samt 740 samt 940??? är jag ute o cyklar då...slår jag på 828100 så kommer det upp samma på 240 som 740??? så det måste väl passa då till min 740...kollade på laga.se med för att vara säker men hur jag än kollar nu så får jag bara uppgifter på att det är samma på 240 som 740 även om jag slår på 828100 eller 828120
Danne69 skrev:Man får ju ligga upp o ner om man skall få bort den...någon som vet vilken typ av skruv det är som skall bort...torx? spårskruv? stjärnskruv
Spårskruv

Mvh/Roger
Var o skulle byta "Rosen" igår o den var från en 240..allt passade kanon det enda var att den ville ej starta dvs tända till..Bytte till den gamla o då starta bilen...min fråga är kan det vara så att den kommer från en äldre 240 utan insprutning...dom tillverkade ju 240 till -93 o då var det ju insprutning på dom..för efter jag bytt tillbaka så glödde allt bara lysen etc o fick ta starthjälp o då fick den full kräm o idag är allt som vanligt..kanske databoxen fick frispel av den från 240:n...tacksam för svar
Det är (fickludd) i låset.Det är vanligt på Citroën berligo och övriga hantverkarbilar. köp bromsrengöring och spola ur låset och använd torra produkter som teflon eller silicon som torkar. Våran cittra brann startmotorn upp på,
verkstaden bytte startmotor och monterade en startknapp istället, för att undvika flera brunna startmotorer.
Det är billigare att montera en startknapp istället för att köpa ett nytt tändningslås.
Du kan ju gömma den så har du fått ett billigt (stöld skydd)
Verkstaden som gjorde min dag är Postverkstaden i Uppsala.

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]