Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Elmgren
Hej
Min mors bil började krabba idag, den startade normalt imorse och gick i några sekunder sen dog den och har inte velat starta sen dess. Motorn går runt men den låter inte normalt, kan inte redigt beskriva hur men dom flesta här vet nog hur en gammal volvomotor låter när den står och tuggar och så låter den inte. Det är en 745 -90 med B230F. Pumpen under bilen har legat på dödsbädden ett tag men det blir väl inte såhär när den lägger av? Har inte haft tid idag att kolla på bilen men tänkte om någon kanske har en fundering på vad det kan vara?

Mvh Elmgren
Användarvisningsbild
av Sparkz
Går den för lätt? Kamrem av? Öppna oljelocket, be nån köra på starten och kolla om kamaxeln snurrar...
Ingen fara för ras på en B230F, bara att hänga dit en ny rem och köra om det är så.
Sparkz skrev:Går den för lätt? Kamrem av? Öppna oljelocket, be nån köra på starten och kolla om kamaxeln snurrar...
Ingen fara för ras på en B230F, bara att hänga dit en ny rem och köra om det är så.

jag lånar denna tråd lite, b230f klarar ju kamrems ras men hur är det med b230fd klarar den också ett ras?

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]