Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Daniel264GLE
På min S90 (1998) sitter ett löstagbart drag som inte vill lossna. Vi följer instruktionerna, men den sitter ändå som berget - vi vrider om nyckeln, drar runt det blåa handtaget tills den röda pluppen pluppar ut, men därefter händer inte mycket, vi kan inte ens rubba kroken.

Någon som har koll?

Bild
av johanLeet
vanligt problem med löstagbara drag.
ser ut som det sitter ett lås där? kolla så att det verkligen är upplåst. problemen med löstagbara drag är att smörjer man inte upp det så rostar det fast. prova banka med slägga osv . spray med rostlösande , prova värm försiktigt så ska du se att du får dän det! ja vet det är äckligt svårt att få dän dom många som kom in med de problemen!

mvh johan
Användarvisningsbild
av Daniel264GLE
Jag fick lämna i bilen på verkstad för att få bort kroken. Det tog visst en timme att få bort den - den var stenhårt fastrostad. Efter det såg jag till att ha kroken bortmonterad när jag inte använde den för att inte samma sak skulle uppstå igen.

Strax före jul hade jag inbrott i bilen och bland annat så stals kroken som låg i bagageutrymmet. Men tack vare försäkring kommer jag få en ny fin krok från Volvo. Har hört att de kostar 2.500 spänn nya - finns fortfarande på hyllan. Så lite tur i oturen får man väl säga att jag hade...
Användarvisningsbild
av cybermunk
Bahahahahaha, Ursäkta mitt asgarv :) men ja sno en löstagbar krok böj, hmm hur lågt har det gått?

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]