- tis 18 jan 2011, 09:23
Kopplingen slutade att fungera. Det visade sig att urtrampningsgaffel har flyttat sig uppåt och att tryckstången på slavcylindern har åkt ut långt och står i ungefär 45 grader uppåt med oljeläckage som föjd. Det verkar således som gaffeln delvis har lossnat. Man kan för hand röra gaffeln uppåt från normalläget och tillbaka.
Tacksam för tips (eller måste man ta bort lådan för åtgärd)
Löst/ hittat felet
Gaffeln/armen helt lös. Det var pinnbulten som "knoppen/kulan" sitter på som gått av, alltså den del där armen rör sig kring när man kopplar ur . Jag fick bort pinnbulten fast den sitter en bit in i lådan. Nu skall jag köpa en ny pinnbult och hoppas det går att montera gaffeln/armen genom hålet där armen går in i lådan (utan att ha monterat ur lådan)
Tacksam för tips (eller måste man ta bort lådan för åtgärd)
Löst/ hittat felet
Gaffeln/armen helt lös. Det var pinnbulten som "knoppen/kulan" sitter på som gått av, alltså den del där armen rör sig kring när man kopplar ur . Jag fick bort pinnbulten fast den sitter en bit in i lådan. Nu skall jag köpa en ny pinnbult och hoppas det går att montera gaffeln/armen genom hålet där armen går in i lådan (utan att ha monterat ur lådan)
- By axelbalte