Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MikaelC
Kör annars 480 turbo, men har just fått överta min pappas 945 (LTT 1996) när han köpte en V50.

Dock fungerar inte framrutetorkarna när man sätter dem i intervalläget. Inte heller går framtorkarna igång automatiskt när man pumpar spolarvätska.

Någon som har någon ide vad som är fel? Vad behöver man byta ut?

hälsningar Mikael
av bodhii
Mina var likadana!

Juckade lite på relät och tröck ner det lite mer, har funkat bra sen dess!
Det finns nog en bild under tips&trix som visar vilket relä som är till intervalltorkarna. Kolla även säkringen. relä och säkringar sitter bakom askoppen.

Lycka till
Användarvisningsbild
av andreas88
MikaelC skrev:Kör annars 480 turbo, men har just fått överta min pappas 945 (LTT 1996) när han köpte en V50.

Dock fungerar inte framrutetorkarna när man sätter dem i intervalläget. Inte heller går framtorkarna igång automatiskt när man pumpar spolarvätska.

Någon som har någon ide vad som är fel? Vad behöver man byta ut?

hälsningar Mikael

måste bara fråga, funkar torkarna när du för spaken bara lite neråt? vid tryckpunktläget? på min 940 från 94 funkade bara fullfart, men det löste sig med att dra ny jord till motorn..
av MikaelC
Kanon, tack alla! Ska kolla relät under askkoppen då, plats C enligt schemat under tips och trix. Om jag minns rätt var bilen inne för byte av relät till bränslet tidigare i år (startade inte), så man kan ju tänka sig att någon kom åt torkarrelät då.

andreas88 - torkarna fungerar när man trycker spaken lite nedåt, och båda hastigheterna med kontinuerlig fart fungerar, så det är nog inte jorden.

Hälsningar Mikael

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]