Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rallyvolvo
Bilen startar men efter ett tag så kan man inte varva upp rovan utan den går sämre o sämre sen dör.Om men delar på bränsleledningen innan spridarna o slår på tändningen kommer det bensin någon dl men sen slutar den pumpa e det rätt Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Sparkz
Pumpen går bara nån sekund när du sätter på tändningen. Sen vill styrenheten ha varvtalssignal från tändsystemet för att hålla den igång. Så om motorn stannar, stannar pumpen. Bra när man krockar och kör av en slang...

Lossa returen i stället, bak på tryckregulatorn. Kommer det bränsle ur regulatorn när motorn är igång / startmotorn går / du byglar pumprelät så finns det tryck så det räcker. Du kan ha en halvkass pump som skvätter fram bränsle, men inte orkar bygga nåt tryck. Men det märker du inte om du delar på tryckledningen. Testet förutsätter ju att regulatorn är hel, men det är väldigt ovanligt att den går sönder. Rätt sätt är att mäta trycket, men det krävs en adapter för att koppla in mätaren.

Sätt en slang på regulatorn och ner i en dunk. Håll koll på den. Om det slutar komma bränsle strax innan motorn börjar gå illa så är det trycket som faller.
av rallyvolvo
Tack för tipsen provade att ta av slangen efter regulatorn startade o såg att där kommer mkt bränsle i flaskan provade att byta varvtalsgivaren men ingen skillnad .Bilen gick bra ca 500m sen började den gå sämre o sämr orkar inte varva upp dålig tomgång som sen upphör helt någon som har en ide vad det kan vara?

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]