Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av thunder and lightning
Ja tutan låter inte så bra, tror membranet har fastnat eller nåt! Dom sitter på orginalplatsen framför framhjulet och kanske har gjort sitt så jag tänkte köpa nya signalhorn. Har tänkt att flytta dom men var är det bäst/enklast att placera dom? Bakom grillen eller ska jag sätta dom på torpedväggen? Ska göra detta till sommaren vid sommarstugan, ingen hit att ligga och krypa under bilen i snön!
Användarvisningsbild
av päpplet
jag brukar sätta dom bakom grillen när jag byter. Där har dom suttit i 40 år på min amazon och inte rostat sönder så det lär väl vara bra nog :)
av thunder and lightning
päpplet skrev:jag brukar sätta dom bakom grillen när jag byter. Där har dom suttit i 40 år på min amazon och inte rostat sönder så det lär väl vara bra nog :)
Japp, lutar åt den placeringen! Du har inga tips på vilka signalhorn jag ska köpa? Inga luftdrivna epa-grejer utan så likt orginal som möjligt! 8)
sicnarf skrev:Spruta mycket rostlösande olja i den så lovar jag att det kommer att låta bättre
Ska testa, annars blir det byte framigenom! Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av päpplet
köpa bara nån universaltuta och kläm dit, hittar du en svart är det en bonus för den syns annars. Kablarna lär du ju förlänga i vilket fall som helst
Användarvisningsbild
av emwtur
du får mycket bättre ljud med en hög och en låg !
Biltemas tutor håller ca ett år på original platsen - jag vet !
/emwtur
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag brukar flytta upp tutan bakom stötfångaren bara, då slipper man förlänga kablarna. Framför originalplaceringen finns en plåtkant, skruva i den och rikta tutan uppåt. Det är tillräckligt skyddat där, tutan håller bra.
av thunder and lightning
Sparkz skrev:Jag brukar flytta upp tutan bakom stötfångaren bara, då slipper man förlänga kablarna. Framför originalplaceringen finns en plåtkant, skruva i den och rikta tutan uppåt. Det är tillräckligt skyddat där, tutan håller bra.
Tack för tipset!

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]