Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MYBMW2008
Hej, jag bytte bränslefilter igår o körde med den efteråt o då gick den fint, o jag raderade felkoderna som fanns lagrade. Idag gick jag ner o skulle starta den men den bluddrade o dog, och det kom små kolsvarta saker från avgasröret medan bilen var på. så jag kollade efter felkoder igen o fick detta fram 3-1-2 Knacksensorsignal saknas. Börjar tröttna på bilen..
Vad ska jag göra nu.. Tacksam för svar :):)

Mvh
av tuxedo
Felkoden 3-1-2 sätts om LH -bränslestyrkortets kontakt #28 inte får signal från EZ -tändningsstyrkortets kontakt #4.

Avbrott eller kortslutning på ledningen mellan #4 på EZ och #28 på LH.
På 940 -92 sitter det ett kontaktstycke på vänster A -stolpe och ett på höger A -stolpe för denna ledning.
Grå/röd ledning.

Med reservation för att kontaktstyckena och ledningsförgen kan vara annorlunda på din bil och årsmodell.

Men denna felkod borde inte ge upphov till de motorstörningar som uppträder nu efter att du bytt beänslefiltret.

Hoppas någon annan kan tipsa om detta.

//tuxedo
av MYBMW2008
tuxedo skrev:Felkoden 3-1-2 sätts om LH -bränslestyrkortets kontakt #28 inte får signal från EZ -tändningsstyrkortets kontakt #4.

Avbrott eller kortslutning på ledningen mellan #4 på EZ och #28 på LH.
På 940 -92 sitter det ett kontaktstycke på vänster A -stolpe och ett på höger A -stolpe för denna ledning.
Grå/röd ledning.

Med reservation för att kontaktstyckena och ledningsförgen kan vara annorlunda på din bil och årsmodell.

Men denna felkod borde inte ge upphov till de motorstörningar som uppträder nu efter att du bytt beänslefiltret.

Hoppas någon annan kan tipsa om detta.

//tuxedo
Hej, bilen har uppfört sig likadant innan bränslefiltret byttes , då gick den mkt hackigt, efter bränslebytet gick den bra och utan hackande, o just nu när felkoden dök upp, så vill den nt gå normalt, kan det nt vara styrboxen som e kass?

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]