Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nilssman
Hej alla experter , tur för oss andra att ni finns , jag undrar om det går att byta bara spännet på förarsidans bälte , jag blev påkörd av en fransk sak strax före jul , och det enda som hände med pärlan var att spännet sprack. fransken fick dom skrota :) man ska inte köra in i dragkrokar...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tror inte det, prova att köpa ett bälte på skroten.

Mvh GK
av nilssman
Tack GK , misstänkte att det var så , har för mig att allt (bälten fästen rulle etc) är monterat som paket. Får hem beggat på posten för 450 sek .
Användarvisningsbild
av CarMan
Om du blivit påkörd så lagas din bil gratis på motpartens försäkring.
= en volvo verksta kollar upp om nått tagit skada (böjd dragkrok eller böjda balkar framför dragkroken)
sen får du givetvis ett sprillans nytt bilbälte!

För ni skrev väll en skada anmälan?
Användarvisningsbild
av cybermunk
Skadeanmälan SKALL alltid skrivas!! Detta fick jag lära mig den hårda vägen.
av nilssman
skadeanmälan?? :roll: nä det hanns inte riktigt med , var på väg och hämta kidsen i skolan då , var redan sen , så vi bytte mobilnr , så jag får kolla med franskens förare hans farsa var tydligen bilmek.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
nilssman skrev:skadeanmälan?? :roll: nä det hanns inte riktigt med , var på väg och hämta kidsen i skolan då , var redan sen , så vi bytte mobilnr , så jag får kolla med franskens förare hans farsa var tydligen bilmek.
Låter ju seriöst...jag menar, att låta den "skyldiges" släkt felsöka och reparera ens bil. Nej, papper ska skrivas och försäkringsbolag meddelas. Sedan ska en seriös (oberoende) auktoriserad verkstad göra en vagnskadebesiktning. Kolla med ditt försäkringsbolag vilken verkstad du ska åka till.
av rd350
Kolla din bil noga, om jag fattade det rätt blev du påkörd på din dragkrok så påkörande bil blev skrot. Oftast "bockar" bakändan sig då, kolla rakt över hjulen, där brukar bli ett veck. Tar alltid hårdare när man har dragkrok tyvärr. Som föregående skrev, skadeanmälan är viktig särskilt för dig då du inte blir skyldig till skadan.

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]