Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja.
jag bytte pump och filter under förarstolen.
men fick inte igång bilen direkt efter det!
så vi bytte stift och då starta den.
men efter jag körde hem bilen och skulle starta idag. så ville den inte starta.
så fick lånat morsans bil och stack iväg och köpte ny rotor och fördelare.
men det hjälpte inte häller.

Den får bensin. det luktar bensin!
stiften blir blöta. så bensin får den. men det värkar som att tändningen kommer och går hela tiden. en stund kan den börja tända till och nästa stund e den helt död...

jag har även provat att byta boxarna. med det hjälper inte häller :/

någon som vet vad som kan vara för fel
glömde skriva:
Impulsgivare är bytt.
luftmassomätaren har ja provat en annan.
tändmodulen bytte förra ägaren. o det var några månader sedan bara. men den kanske har rasar ändå?
Om tändmodulen monteras utan att man tar bort resterna av den gamla kylpastan eller att man inte applicerar kylpasta över huvud taget kan tändmodulen paja ganska snabbt på grund av överhettning. Kontrollera även tändspolen.

Mvh GK
gnestakalle: jag tror problemet ligger i att den får för mycket soppa. för vi har en fin gnista nu!
du kan hoppa över lite delar av texten nedan:P
men det är stortsätt allt vi har gjort
detta skrev jag på garaget.org

jag får börja om igen då!
men iallafall. så startade det med att jag skulle börja med att byta filter o pump. men fick inte fram bensinen först. sedan löste det sig. och sedan var de ingen gnista så vi bytte dom. då starta den. och idag när jag skulle ta bilen till stan. så ville den inte alls starta. så jag börja med att byta spridarna. men det hjälpte inte häller. tog en annan bil och drog till biltema o köpte rotor o fördelare.. men hjälpte inte häller. bytte den givarn på svänghjulet (impulsgivarn?) men hjälpte inte häller. har även provat att byta BTR. men funkar inte häller.

vi provade att byta den som sitter på skärmen. som e till tändningen. (kommer inte på vad den heter nu bara) funka inte häller.

så nu står vi helt stilla.... jag kommer inte på något man kan göra mer.
det värkar som den får förmycket soppa när den är kall..
volvo944gl skrev:jag fick fram vart den sitter. så skall in till mekonomen och hämta en ny... om det inte hjälper. vad kan det vara dÅ?
Se till att få rätt givare. Av erfarenhet stämmer inte alltid piratgivarna.
jag fick fel givare först. men sedan åkte jag in med orginalet. och då fiick jag rätt givare. så jag rev ner stiften och körde ut all bensin som låg i cylinderarna. och sedan starta den på första försöket! =) YAAAAAAAAAY

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]