Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ofog
Hej
Har en 745a som inte vill starta utan starthjälp, batteriet är helt nytt och laddat och med hjälp av startkablar går den igång lätt men vill gärna ge upp efter ett par minuters tomgång om man inte är med och gasar när den börjar tröttna. Vad kan det vara för fel och hur gör jag för att testa om det är det?
av ofog
Kan tillägga att jag behöver ganska tydliga instruktioner när det gäller hur jag ska kolla saker, är nästan helt ny på det här med bilar ;) Gissar att jag använder en voltmeter men vart ska jag mäta?
av Cicaro
Kolla anslutningarna till batteriet som föregående talare sa så de inte är oxiderade och har dålig kontakt. Kontrollera sedan stomanslutningarna till bilen(batteri-motor, batteri-kaross(följ minuskabeln från batteriet och kolla punkterna där du har anslutning till kaross och motor, är de helt oxiderade osv. kan det vara läge att göra rent och skrapa bort oxid). Även jag skulle misstänka att du har dålig med kräm från batteriet av någon anledning när du behöver starthjälp för att få igång bilen.
Det batteriet du har är inte möjligen biltema?
För har hjälpt nu i vinter 3 st där ja bor att starta deras bilar de har helt nya batterier från biltema men när de är -25 grader händer nästan inget batteri är helt dött.
Kan ju inte vara en tillfällighet att 3 st här från biltema inte klarar att starta när de blir kallt.
av 940
LÅter som om det skulle kunna vara något med tomgångsmotorn.

Hade liknande problem med min 940. När man var ute och körde var man alltid tvungen att hålla motgas när man stannade. Och den var även svårstartad. Men startade oftast med startkablar.

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]