Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FreddeSk
Kom inte på vad jag skulle ha för rubrik ??:-/

Iallafall... Lampan som "varnar" att man inte har bälte på sig, slutar inte att blinka fast jag har bälte på mig.
Och när bilen är kall på morgonen så blinkar den inte. Men då funkar inte blinkers heller. Kommer igång efter ett tag.

Är glapp någonstans tror jag för den slutar blinka ibland. Sen går den igång igen.
Har kollat kablarna under båda stolarna men hitta inget "/

Någon som kanske har haft samma fenomen? (=
Användarvisningsbild
av Odin
Troligtvis glapp i själva låskistan på bälteslåset. Det är en massa smådelar, så var försiktig om du skall plocka isär den, isynnerhet om du har bältessträckare och airbag.
/O
Odin skrev:Troligtvis glapp i själva låskistan på bälteslåset. Det är en massa smådelar, så var försiktig om du skall plocka isär den, isynnerhet om du har bältessträckare och airbag.
/O
Har jag inte. Det är dom gamla bälteslåsen.
av Cicaro
Vad har du för bilmodell?

Börja att kolla att du inte har glapp i kontakterna som ansluter stol till bil. På en 740 ligger den under mattan strax framför vänstra skenan på förarsidan.(luta dig in under stolen och följ kablarna) testa att vicka lite och kolla oxid på dem. Skulle börja där eftersom det är lättare än att demontera låskistan på bälteslåset.
Cicaro skrev:Vad har du för bilmodell?

Börja att kolla att du inte har glapp i kontakterna som ansluter stol till bil. På en 740 ligger den under mattan strax framför vänstra skenan på förarsidan.(luta dig in under stolen och följ kablarna) testa att vicka lite och kolla oxid på dem. Skulle börja där eftersom det är lättare än att demontera låskistan på bälteslåset.
VOLVO 744-883 GL -88. Under stolarna har jag redan kollat. Men kan kolla igen. Man kan aldrig vara säker ^^
AudiRaacing skrev:Hade liknande på min också. Tröck bara in kontakterna hårdare in i bälteslåset som går in till själva låset. Då slutade mitt.
Får pröva det också. Inte liiide störigt att lampan blinkar och att de klickar i reläet hela jävla tiden fast man har bälte på sig!! xD

Btw... God Jul på er (=
Gör det. Annars så går de ju att klippa kabeln strax innan lampan. Då blinkar de ingen mer.
Själv så kopplade jag konstant belysning till min som är i baksätet till det. :p Ska bara färga om ljusfiltret.

Desamma :)

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]