Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ronny89
Tja! har en 740 -91 med rex/regina system som jag tänkt att turbo konvertera och även kompsänka i expansionsrummen , har hittat några trådar om det men inga bra svar så tänkte höra här i stället. fungerar de med luft temp givare osv? så fall ska man sätta den vid luft filtret som en vanlig turbo elr på tryckröret till insuget? tacksam för svar // Ronny
Användarvisningsbild
av MoteX740
hejsan ronny!

Vet att det är snålt med kunskap om just Rex/Regina, sökte febrilt efter information angående detta förra året då jag har gjort samma sak. hittade några engelska volvo forum som hade lite mer vetskap om just rex/regina som hjälpte mig på vägen.
JAg Turbokonverterade min 745a -91 för ganska exakt ett år sen och den funkade utan problem så länge jag hade den.

Angående tempgivaren, den har inte så stor inverkan på systemet och den är mest för att veta vilken temp inluften har i motorn, den varierar ju rätt brutalt med IC och turbo, så ja gjorde som alla på dom engelska siterna, borra ett hål och stick ut den på sidan, alltså innanför skärmen inte så den kommer ut helt, om du förstår hur jag medar, så for den lite fartvind och könner mest av tempraturen utomhus, kan medela att jag laddade 0.9 bar utan spikningar och bekymmer och körde med lätthet ifrån 945 FT bilar som laddade runt en bar, då körde jag helt orginal, alltså inget kompsänkt

har du frågor så är det bara att komma mer, ska försöka håla mig uppdaterad i forumet :)

Lycka till ! och du kommer få en grymmt rolig bil med Regina och turbo, det kan ja intyga ! :)

// Sebbe
Användarvisningsbild
av Ronny89
okej:) låter smart de där med luft temp givaren, ska prova å se hur den går:P tänkte även använda en E topp å bara plugga spridarhålen + lite kompsänkning. så slipper man förstöra den topp som sitter på med. Borde vell passa elr? :wink: Tackar för svar :D

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]