Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MoteX740
Tjena!

Har då lite tankar angående detta, är den Dieselfanatiker, Älskar D24orna folk kan säga vad dom vill angående detta man ja gillar dem!

Har en 965a -96 med 3 liters motorn och Automatlåda och fullkomligt älskar bilen i sig men skulle vara toppen med dieselmotorn!

Har även en 945a -94 med D24T i och Frågan är då :

Hur passar det att flytta över motorn ? är det ens möjligt ?

Hur är bultmönster på Automatlådan ? Tänkte båda motorerna är ju rakställda så borde väl passa ?

Vet att det är ett rätt omfattande projekt men som sakt jag älskar Diesel så tycker det är värt all tid det kan tänkas ta om det är möjligt :mrgreen:

Tack på förhand ! och God jul på er (:
Regelmässigt kommer du få ett helvete att regga med dieselmotor.

Efter -93 är det praktisk taget omöjligt då man måste ha avgascertifikat. Det går om man bygger om till ett standardpaket, alltså till något som redan finns, t.ex. manuellkonvertera en 960. Men att stoppa i en diesel i en 960 tror jag inte volvo kommer vilja veta av alls...

D24:an har ett helt annat bultmönster än b6304 snurran du har. Nu vet jag inte hur det ser ut på volvos vitblockare, men på rödblockare sitter startmotorn på förarsidan av motorn. På d24 sitter den på passagerarsidan.

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]