Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Man kan ju bygga en tryckmätare själv med B-tema grejor för ca 100kr. Men bensinledningen som går till fuelrailen är inte rolig att lossa,typ krympslang under gummit på den som är tryckt fast på en nippel.Har du gnista så kanske det inte är fel att testa med en annan regulator från skroten eftersom bensin kommer fram(i stora mängder) men inget lämnas till returen. :)
av volvo740gle87
Hemulen skrev:Man kan ju bygga en tryckmätare själv med B-tema grejor för ca 100kr. Men bensinledningen som går till fuelrailen är inte rolig att lossa,typ krympslang under gummit på den som är tryckt fast på en nippel.Har du gnista så kanske det inte är fel att testa med en annan regulator från skroten eftersom bensin kommer fram(i stora mängder) men inget lämnas till returen. :)
tror jag hittat felet. kikade jävligt noga under insuget alla jävla kablar och o.s.v och så hittar jag en ensam svart kabel ungefär vid servobehållaren som var av. provade att mäta om den fick kontakt med jordningen som sitter fastskruvat på fuelrailen närmast torpedväggen. och den fick kontakt. men till det roliga i vilken kabelstam kom den ifrån för det är väll jordningen till ena boxen har jag för mig jag läst någonstans. den box som sitter vid höger passagerarsida vid fötterna. men som sagt det blir väll att klippa upp alla gummihölhen och försöka hitta vartifrån kabeln kom ifrån :evil:

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]