Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Schtenne
Jag ska ha lös sprutet till B230E, har lossat insug, samt spridare, men hur får jag bort gaswiren från pedalen och genom hålet ut till motorrummet utan att ha sönder den? ? ??:-/

Det sitter en vit plastgrej mellan motorrummet och interiöret (vid pedalerna) med en mutter på motorrummets sida. Problemet är att hela skiten bara snurrar när jag försöker "lossa" på det med en nyckel. Och det verkar inte finnas något på interiörsidan man kan hålla emot med.

Allt går ju med lite vilja, våld och vaselin, men jag vill slippa köpa ny gaswire, eller heva sönder nåt annat för den delen.
det är svårt att ta loss den utan att göra sönder det!
det sitter med en typ klipps. först får du lossa vid motorn, sedan vid gasen pedalen, bara att trycka in wiren, mot förarstolen så det du att den är jätte lätt att ta loss från pedalen.... sen tar du en liten skruv mejsen och försöker peta bakom gummit (inne i motorrummet) så ser du den vita plastsaken.. så petar du och böjer åt motsatt sida och gör så till den lossnar. annars drar du den bara rakt ut! och tar karlssons klister och lägger runt gummit och trycker dit den sedan! så sitter den på plats igen!
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]