Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tjaaa...

min bil lackades om nyss och tog då bort handtagen och låset i dörrarna, men framdörrarna går inte att öppna utifrån, men innifrån går det.. vad är det som är fel?:S handtaget är jätte hårt när man ska öppna, och högra dörren går ibland att öppna om man trycker sten hårt! vad ska jag göra? :S
Du var nog nåt som gick snett när du monterade handtagen. Tyvärr blir det nog att ta bort dörrsidorna och kolla vad som är fel.

Mvh GK
jag har gjort det hur många gånger som helst, jag ser inga fel!
asså om man hakar fast handtaget i "stången" som man fäster i handtaget, och sen har handtaget löst så går det att öppna, men när den sitter fast i dörren blir det as tungt att trycka in handtaget och den öppnar inte längre..
Det låter ruggigt konstigt, jag kan tyvärr inte komma på något bra, hoppas någon annan vet vad det kan bero på.

Du kan ju göra en sak för att utesluta om inte annat. Montera handtaget utan att haka på "stången" och prova om själva handtaget är boven.

Mvh GK
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]