Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jeppe393
när jag kopplar in kablen i testuttaget så lyser lampan starkt o hela tiden :s
rd350 skrev:Du måste börja med att få spänning till boxen. Så länge du inte får dioden att lysa i diagnosen startar inte bilen.
av jeppe393
impulsgivaren? :s
Jocke S. skrev:Jag förutsätter att du har spänning på säkringarna 23 & 24 när tändningen är på... Men kolla för säkerhets skull!
Är impulsgivaren ok? Resistansen ska vara mellan 240 & 400 ohm.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
jeppe393 skrev:impulsgivaren? :s
Jocke S. skrev:Jag förutsätter att du har spänning på säkringarna 23 & 24 när tändningen är på... Men kolla för säkerhets skull!
Vevaxelpositionsgivare, svänghjulsgivare (kärt barn har många namn). Givaren sitter uppe på svänghjulskåpan och läser av svänghjulets position.
av jeppe393
okej okej jo då vet jag vilken du menar.. ska mäta o kolla i mån kväll :xD
'
Jocke S. skrev:
Vevaxelpositionsgivare, svänghjulsgivare (kärt barn har många namn). Givaren sitter uppe på svänghjulskåpan och läser av svänghjulets position.
av jeppe393
jo jag funderar oxå lite på de men vill kolla lite andra grejer först så jag är mer säker :p
Jocke S. skrev:Jag är lite rädd att "förra ägaren" bränt styrboxen... :???:
av jeppe393
jo jag har spänning på säkringarna.. o när jag rycker o sätter i säkringen som går till databoken så klickar de i den så där är de ju liv :d och resistansen på svänghjulsgivaren är 228 ohm och den hade fått en bra smäll i kontakten såg jag så är ganska övertygad på att det är den som gör de hela :d
Jocke S. skrev:

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]