Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrille740
Redlös skrev:
chrille740 skrev:ok blir att byta packboxen sen till våren då...rengjorde vevhusventilationen i januari så den är inte tätt iaf.
Kollade du oljefällan under insuget också? Det räcker oftast inte med att bara rengöra slangarna, det blir gärna totalt igenbeckat i fällan också. Lättast att kolla är att lyfta lite på oljestickan när motorn är varm och går på tomgång, ryker det lite ur röret då så är det stopp i vevhusvent.
japp ren gjorde alla slangar och oljefälla och flamfälla men packboxen han nog gå innan jag rengjorde vevhusventilationen men de läcker inte så mkt än iaf.
av Redlös
chrille740 skrev:
Redlös skrev:
chrille740 skrev:ok blir att byta packboxen sen till våren då...rengjorde vevhusventilationen i januari så den är inte tätt iaf.
Kollade du oljefällan under insuget också? Det räcker oftast inte med att bara rengöra slangarna, det blir gärna totalt igenbeckat i fällan också. Lättast att kolla är att lyfta lite på oljestickan när motorn är varm och går på tomgång, ryker det lite ur röret då så är det stopp i vevhusvent.
japp ren gjorde alla slangar och oljefälla och flamfälla men packboxen han nog gå innan jag rengjorde vevhusventilationen men de läcker inte så mkt än iaf.
Ok! Då har troligen packboxen hunnit gå innan. Många struntar gärna i oljefällan då den sitter lite tråkigt till, därav min fråga.
Användarvisningsbild
av chrille740
väcker liv i denna gamla tråd, packbox bytt men verkar inte vara den ändå :evil: för det läcker olja ändå, men det får fan läcka bäst fan det vill nu :P

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]