Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hmm, lider av det??
Har aldrig upplevt det trådskaparen skriver om med nån av mina bilar, med undantag då slungdiffen i V90:in hade gått in och jag svängde fullt...
Gick mer rätt fram än det svängde, det var på grusväg detta.....
Användarvisningsbild
av Bäckis
Jag har haft ett antal 140, 240,740 och 940 alla har samma "problem". Tror vändcirkeln är 8,9m eller något sånt. Du får gå ner bra många klasser i bilstorlek för att slå det.
Har idag en 945:a med 225or, sänkt och stenhårda dämpare på och den får man tänka sig för lite när man svänger och inte göra fulla rattutslag för det slår i hela bilen när den kasar fram.
Lämnade in bilen för hjulinställning idag och det vart en jäkla skillnad, dels försvann de andra problemet med att bilen drog åt höger samt vibrationer i ratten då framdäcken balanserades. Blev som att köra en ny bil, underbart.

Tyckte även att det blev väldigt, väldigt mycket bättre ang. beteendet vid fullt rattutslag, "kanadet"/"hackandet" vart nästan obefintligt, märkte knappt av det, även vid fullt rattutslag.
av Volv8
Bäckis skrev:fast du blir inte av med kasandet om du gör hjulinställning. detta beror på att hjulen ställs i så tvär vinkel att de kasar när man svänger/gasar. fenomenet blir värre ju bredare hjul du har.
Jotack. Det märkte jag i lördags när jag skulle backa ut ur en p-ficka med min 740. Har Hydra med 205 breda däck på den och framhjulen kasade lite då och då vid fullt styrutslag. har inte märkt av det speciellt när man kör framåt men just bakåt märks det ofta. Nu är visserligen min bil sänkt 40mm runt om också. Vet ej om det påverkar lite med?

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]