- mån 29 maj 2006, 21:47
Hej var på bilprovningen idag och fick 2:a på att bägge styrlederna, yttre lederna var så in i bomben glapp värsta jag sett.. Jag bytte dom på 30 minuter och trodde det var frid och fröjd men inte då :twisted:
När jag svänger åt höger så vriberar ratten och framvagnen.
Jag körde ned handen under insugningsröret och ruckade fram och tillbaka på rattstången och det glappar kraftigt i styrväxeln.
Kan det vara bara styrstagena som är otroligt glappa eller är det hela styrväxeln som e kass....
Vad tror ni??? jag läste att styrväxlen brukar ge upp efter 25 000 mil min har gått 24 000..
jag ska ta lös P-Ändarna imorgon och känna om det glappar då man drar styrstagena in och ut..
tacksam för alla tipps MVH Roger
När jag svänger åt höger så vriberar ratten och framvagnen.
Jag körde ned handen under insugningsröret och ruckade fram och tillbaka på rattstången och det glappar kraftigt i styrväxeln.
Kan det vara bara styrstagena som är otroligt glappa eller är det hela styrväxeln som e kass....
Vad tror ni??? jag läste att styrväxlen brukar ge upp efter 25 000 mil min har gått 24 000..
jag ska ta lös P-Ändarna imorgon och känna om det glappar då man drar styrstagena in och ut..
tacksam för alla tipps MVH Roger
- By Jultomten