Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mackan_
Jag trodde detta skulle bara behandlat ut och in men jag hittar inget här eller tpc, google osv!
Frågan är enligt topic, vilka 3" lmm från 960 passar på b230fk -96?
Det jag kunnat läsa mig till är 012, men nu har jag hittat 025, kommer det att lira med motorn?

Vad avgör om det passar,årsmodell, slutnummer osv? Eller passar alla 3" lmm med b230fk?

Tacksam för svar!

Mvh
Jag antar att du refererar till sista siffrorna i Boschnumret. Vad jag vet skall siffrorna stämma helt.

Mvh GK
Ja, var lite otydlig, det är slutnumrena som jag menar.

Stämma helt överens med nuvarande siffror jag har på min mindra lmm orginal?
Just det, man måste ersätta med en likadan som satt i bilen från början.

Mvh GK
Jaha, tror du missförstod min fråga.
Jag vill ersätta min nuvarande lmm med en 3" lmm från en 960. Min är inte trasig, vill bara kunna ha ett högre flöde in.

Det kan väl omöjligtvis vara samma boschnummer jag ska leta efter då?
Hur vass är du på att hantera en mig svets? Mitt tips är att du bygger en egen lmm.

Köp dig en bit 3" rör, bygg ett lmm, hus och flytta över elektioniken. Har sett nån guiden någonstans på hur man ska göra..

/Ticken
mackan_ skrev:Jag trodde detta skulle bara behandlat ut och in men jag hittar inget här eller tpc, google osv!
Det jag kunnat läsa mig till är 012, men nu har jag hittat 025, kommer det att lira med motorn?

Vad avgör om det passar,årsmodell, slutnummer osv? Eller passar alla 3" lmm med b230fk?

Tacksam för svar!

Mvh
Både -012 och -025 funkar bra,men du vet väl att du måste kompensera med spridare...
Bigfish68 skrev:
mackan_ skrev:Jag trodde detta skulle bara behandlat ut och in men jag hittar inget här eller tpc, google osv!

Tacksam för svar!

Mvh
Både -012 och -025 funkar bra,men du vet väl att du måste kompensera med spridare...
Tack för svaret, och ja det har jag koll på.

När ämnet ändå är uppe, finns det fler nummer som passar? Eller det kanske bara finns två nummer överhuvudtaget?

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]