Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av widde
Hallå jag håller på och försöker få fart på min ac anläggning i min 940 men har inge ström fram till kontakten som sitter på den burken under huven där det står något i stil med ",retrofitted with etser oil only,r134"

så min fråga är vart kommer ström ifrån fram till den kontakten? så jag vet vart jag ska mäta för att leta mig fram till felet,

jag har kollat säkringarna och det är inge fel,lampan vid reglagen inne i bilen lyser också.

tacksam som vanligt för svar då det är varmt! =)
--------------------------------------------------------------------------------
Användarvisningsbild
av emwtur
8 ggr av 10 är problemet att kylmediet läckt ut !
är du säker på att systemet har tryck ?

/emwtur
av widde
jag fyllde på det förut,dock så får jag inte ens en spänning fram till kontakten,jag tror att trycket mäts i den behållaren med kontakten på? hur som haver så vill jag ha spänning till den kontaktenannars kan jag inte få spänning fram till ac pumpen?
av Casal
Om du kopplar ihop sladdarna till trycksensorn, då ska kompressorn snurra direkt när motorn är igång. Ett bra sätt att kolla om trycket är otillräckligt i systemet eller om den sensorn är kass.

Sensorn sitter ganska högt upp på vänstra sidan. 2 poler.
av widde
jag har byglat vid tryck sensorn men inget händer eftersom jag inte har någon spänning där.

vilken sensor sitter högt uppe till vänster? och vad ska jag göra med den?

Nån med koll på vart trycksensorn får sin ström ifrån?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sitter det inte ett relä bakom handskfacket? Eller är jag på 850 nu? Semester och ingen tillgång till säkrare information än mitt dåliga minne, men ta loss panelen under hanskfacket och titta. Hittar du ett relä där så är det så.
av widde
reläerna sitter där under där man har stereon,ska försöka få loss facket där ovanför så jag kan få ut panelen med alla på och kolla så ingen är trasig,man mäter väl dom med multimeter? och kollar ohm,vad ska ett helt relä vara på ?

jag tror att det är acc/ecc eftersom jag ställer in på tex 20 grader som den ska hålla.

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]