Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag såg liknande frågor tidigare ställts däremot verkade det då inte finnas någon som hade ett givet svar på frågan. Jag har en 940 96:a och där airbag finns på både förar och passagerarsidan. Då en lite knodd kom till världen för ett tag sedan så vill man helst sätta honom i framsätet.

Jag har varit på Bilia och frågat dem efter detaljer, men då de helst vill man skall lämna in bilen och betala en avsevärd slant för detta så vägrar de ge svar på frågan.

Vänder mig mao till expertisen här istället. Gärna med artikelnummer från Elfa, Farnell etc..

Stort tack på förhand
Ska du sätta dit en resistor istället för airbagen alltså? Är det inte bara att koppla ur och skruva bort?

Annars om du måste ha någon ersättare så är det ju bara att ta multimeter och mäta resistans ( om det nu finns i den ) och sedan skaffa resistor med samma resistans. Förslaget till mätningen är att koppla på förlängningssladdar och vara en bit ifrån att mäta ifann det skulle gå igenom lite ström eller nåt... bara att mäta resistansen i dom sladdarna i så fall och dra bort det från ditt resultat
skitbra tips.
är det nåt man abslut inte får göra så är det att resistansmäta på en airbag.

fler bra tips?
sök lite på forumet så märker du att man av säkerhets skäl inte ska göra detta själv!

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]