Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rick1
Är det samma princip som på 740 osv att man drar listen utat så att den lossar? Tänkte vaxa under själva listerna då jag vill undvika framtida rostbildning, hoppas man slipper demontera dörrsidorna i alla fall.
Rick1 skrev:Är det samma princip som på 740 osv att man drar listen utat så att den lossar? Tänkte vaxa under själva listerna då jag vill undvika framtida rostbildning, hoppas man slipper demontera dörrsidorna i alla fall.
Om jag själv skulle vilja hålla en bil i toppskick skulle jag ta jobbet att plocka ner dörrsidorna eller det som skulle behövas för att undvika risk att repa lacken när jag pillar bort listerna. Men det är en avvägning mellan det resultat man vill uppnå och det omak man är beredd att ta.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Rick1
Ok, så det enklaste hursomhelst är kanske då att ta en matkniv eller liknande platt redskap och tejpa eller isolera för att undvika repor och i bakkant bända listen utåt och sedan dra den försiktigt så att det släpper? Dörrsidorna skall ned i vilket fall som helst då jag skall byta högtalare tänkte jag :)

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]