Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tja
Såg denna när jag montera fönsterhiss på bilen. och fundearar på vad det är. den går till elmotorn för centrallåset
Bild
Är detta till fjärrlås eller?
Någon som vet vart man kan köpa kontrollen,motagaren och relä och sådan isånnafall?
av rd350
Förmodligen har du eller har haft larm på din bil då detta är drivmotorn till förardörren, den har ingen motor normalt utan sattes dit vid larmmontering.
av volvo944gl
Elmgren skrev:Det är centrallåsmotorn för den dörren.
Denna motor är inte inkopplad och dentrallåset funkar ändå
rd350 skrev:Förmodligen har du eller har haft larm på din bil då detta är drivmotorn till förardörren, den har ingen motor normalt utan sattes dit vid larmmontering.
Okey. men den dörren som jag har tagit ifrån hade inget larm, utan endast centralås. dock var den en 98! så det kanske är centralåsmotorn för det nya systemet?
av volvo944gl
wexe skrev:Den kan ha haft fjärrlås då behövs den också
Ok. jag misstänkte att det var till fjärr lås. pga låset funkar ju ändå. för om denna hade varit motorn för centralåset så hade det ju inte funkat?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Eftersom du använder nyckeln i förardörren behövs ingen motor där. Skulle man ha fjärrstyrning fick man sätta dit en motor. På en 740 utan fjärr och motor går det alltså bara att styra centrallåset från förardörren.
av volvo944gl
OKey. ja jag kan endast styra mitt C lås från förardörren. men borde man inte kunna koppla in den motorn till en knapp typ? alltså principen?
av Cicaro
Monterade larm och fjärrlås på min 740 i höstas, då satt det en sensor precis där som såg ut som en motor men enbart var en sensor till c-låset. Min lösning var att klämma dit en motor också som jag styrde från larmet för att slippa göra ingrepp i clåskedjan :-)

Dock ser det där onekligen ut som en motor ty sensorn jag hade hade enbart 2 kablar vill jag mig minnas...
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]