Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoSebastian
Hej!
Har stött på lite problem med min 740 som är en tidig 88, uttagen mars alltså ingen 88B? Undrar om det ska finnas lambdasond i den? Var helt säker på att jag hade det då jag har emblet i grillen. Men nu när jag efterforskade ser jag att det inte finns någon på varken katalysatorn eller grenröret, ser endast som en ditskruvad mutter ungefär precis framför katalysatorn. Har ingen lampa för lambda i instrumentet heller för den delen.
Vill därför höra med er om ni vet?
Ska nämligen ev byta katalysator.

Mvh
av VolvoSebastian
Jag hitta den, känner mig riktigt dum då den inte satt speciellt gömd. :lol:

Tog också reda på att jag inte behövde ha fungerande kat på min 88 och därför blir jag lite tveksam, man får väl inte bara plocka bort den och ersätta med rör om jag har rätt?.
Bilen luktar fan både varm och kall. :P
av Amirv8
volvos 740 87 kan man byta katalysator mot en ljuddämpare från 86 utan att besiktningen är där o klagar men 88 är jag osäker på. b230f har alltid katalysator efter som det är en sug motorn om jag inte mins fel
av Amirv8
volvos 740 87 kan man byta katalysator mot en ljuddämpare från 86 utan att besiktningen är där o klagar men 88 är jag osäker på. b230f har alltid katalysator efter som det är en sug motorn om jag inte mins fel
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]