Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hade tidigare problem med att bränslerelät glappade men har fixat det nu, så den starta när man tryckte det lite åt sidan men igår så funka inte det heller fast jag hade ström på tex lmm kontakten osv, så jag prova ja att dra igång den igår och då startade den. Vad är fel? ??:-/
Min förra bil va en 745 turbo 90a och jag fick ett liknade fel, bilen var svår startad och till slut gick den bara att dra igång.
Då va det fel på just ett relä som satt under huven, minns inte riktigt om det var ett bränsle eller tändningsrelä.
Det relä som sitter vid spolarbehållaren är till bränsleinsprutarna. Det kan du kolla genom att köra en test via diagnosuttaget och höra om det tickar från insprutarna. Om det inte fungerar så kan du ta isär reläet genom att ta bort plasthöljet och löda om alla lödpunkter. Det är inte ovanligt att någon lödpunkt har lossnat/har dålig kontakt.
Det brukar vara samma problem med bränslereläet - dålig lödpunkt. Går också att ta isär och löda om.
Kolla först bränslereläet genom att lägga handen/finger på reläet och slå på tändningen, du skall då känna ett klick. Om du har möjlighet så låna ett bränslerelä och testa annars kan du köpa ett nytt t ex på Biltema för 329 kr

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]