Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PLÅTNIKLAS
Hej
Jag tycker att bromsen inte imponerar på mig, jag har därför funderat på att göra något ,exv byta till ett nytt servo, är det skillnad på servot till en vanlig 945 och en med Turbo? Är det i så fall möjligt att byta "upp"sig, eller gör det ingen skillnad. Är det oken det hänger på, och går det i så fall att byta dessa mot ok från turbo. Det finns ju saker att köpa det vet jag, men de är ju rätt dyra för att utrycka sig milt.
Kul om någon vet något om saken. Jag har en 945 med 230FD, så det är ingen racer, men den är ok, är man gubbe så är man.
:D
Användarvisningsbild
av emwtur
Vaddå inte imponerar ?
tycker personligen att jag har "skitbra" bromsar på min 945 ltt.
bromseffekten räcker gott och väl och bromsen är "touch" kontrol
har man "ordning" på grejorna är original helt ok .
Det man kan tjäna på "värre" grejor är att dom inte "fejdar" alltså fungerar bättre när dom är riktigt varma- eller inte blir lika varma !
Kolla att alla grejor går lätt och att skivor och belägg är felfria innan du gör något annat !
/emwtur
av PLÅTNIKLAS
emwtur skrev:Vaddå inte imponerar ?
tycker personligen att jag har "skitbra" bromsar på min 945 ltt.
bromseffekten räcker gott och väl och bromsen är "touch" kontrol
har man "ordning" på grejorna är original helt ok .
Det man kan tjäna på "värre" grejor är att dom inte "fejdar" alltså fungerar bättre när dom är riktigt varma- eller inte blir lika varma !
Kolla att alla grejor går lätt och att skivor och belägg är felfria innan du gör något annat !
/emwtur
Tack för svaret men det var ju inte direkt någon hjälp.
Det är ju bra att du är nöjd med dina bromsar, men jag är fortfarande inte nöjd. Ok bytta bak, alla skivor nya + pads,ok fram är ok, hör inget läkage från servo.
När jag hämtade bilen höll jag på att köra in i framförvarande bil, då jag var van med bromsarna på SAAB:en som jag hade. Flera som lånat tycker att man får trycka rätt hårt, så något är det. Därför frågar jag igen, är det någon som kan det här med bromsar, och vad göra åt det. Nytt servo eller ok eller??? : Eller det är väl inte så att det ska va tungt. Servon fungerar, har precis besiktigat bilen, så det är nog inget fel, men fortfarande tungt.
Användarvisningsbild
av emwtur
du vet hur du kollar att servot funkar ?
bilen avstängd, trampa hårt på bromsen ett antal gånger, varje gång skall bromsen bli lite tyngre och ta lite högre upp,
håll kvar foten och tryck på bromsen, starta motorn , pedalen skall sjunka ca tre cm och bli "mjukare".
/emwtur

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]