Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lonne91
Hejsan jag skulle behöva lite extra hjälp med volvon! Den fungerade helt perfekt som vanligt när jag parkerade på kvällen sen när jag skulle starta morgonen därpå så var det bara startmotorn som gick! Det första jag kollade var gnistan och det var där! efter det så kollade jag bensinflödet och det fanns ingen så kom fram till att relät var kass så har byta bränslepumpsrelå och pumpen som också var kass den gav för litet tryck. sen har jag tagit av och rengjort bränsletrycksventilen som brukar rosta fast och då funkar inte spridarna vilket dem inte har gjort på hela tiden sen den dog alltså! Men det hjälpte inte. så nu har jag slut på ideér SNÄLLA HJÄLP MIG!

Det är bra tryck efter Bränslefiltert nu som sitter uppe i motorrummet.
Spridarna funkar fortfarande ej.
av Trött
Spridarrelät...brukar sitta på fästet där kylvätskebehållaren sitter. Om det sitter två relän där kan man provbyta !
av rd350
Du kan ha stopp i insprutarna, ta av bälgen vid mängdmätaren och lyft i mätskivan då ska den spruta in. Nåt relä finns ej till insprutningsventilerna om det är en gle.
Användarvisningsbild
av MrSimson
Bild

Där ser du förhoppningsvis bälgen. :) Den sitter alltså under insuget. Under den sitter som föregående talare sa en mätskiva som ser ut som en tallrik med en bult i mitten. Det är alltså den du ska lyfta på.
av Lonne91
Okej:D jag tackar:P så jag ska lyfta på den? jag hade av det imorse för att kolla om den satt fast och det gjorde den inte den gick att trycka ner. det var lite lite motstånd med det gör väl inget? jag rengjorde där också var en hel del slam ! olja/skit mm. men det hjälpte inte jag bytade även bränsletrycksregulator och det gjorde heller ingen skilnad!:D Men det som är konstigast är att pumpen går hel tiden det verkar inte som att den bygger upp något tryck vet inte vad det beror på:p mvh marcus
av Lonne91
Jag fick spridarna till att fungera så nu är det bränsle fram till motorn. men nu är där ingen gnista och ingen ström fram till spolen? mvh marcus
av Lonne91
Hej igen! Jag har bytt tändmodul och relä ute i motorrummet sitter vid servooljebehållaren! när jag gjorde detta så kom det ström till spolen och kablen ifrån spolen men det försvinner i fördelaren! så bytade fördelare till en ifrån skroten för tänkte Hallgivaren var kass men fort ingen gnista jag behöver super hjälp med vad det kan vara!

744 GLE B230E -87
(131hk)

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]