Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej jag undrar över en sak angående min 945 från 94, det gäller kupé fläkten och luftstyrningen, det är så att jag får inte nån riktig fart på blåset i instrumentpanelen. om jag väljer luft till dom övre utblåsen, alltså dom mittersta ovanför fläktpanelen så händer inte mycket alls. det kommer ytterst lite, och då är dom utblåsen mot sidorutorna stängda. dock kommer det väldigt mycket mot vindrutan och golvet. det blåser mot golvet och vindrutan hela tiden oavsett vad jag väljer.... och väljer jag defrostern och lite värme så kommer det mycket ur förarsidans spjäll och mot vindrutan, och lite på passagerar sidans spjäll.. bilen har nån form av luftkonditionering. finns en knapp med en snöflinga på.. som enligt boken är för luftkonditionering.. och en återcirkulationsknapp, kan dock inte välja temperatur.. i motorrummet finns kompressor och torkfilter och ac rör in i kupén..

det har kommit bra med luft ur dom mittersta för nån veckan sen, men idag riktigt dålig. allt mot golv eller vindruta, nån som vet vad som är fel eller kan tipsa om vad jag bör kolla?

har hört att det är vakuum klockor som styr luftens väg. vart hittar jag dessa? och hur kan jag kolla om dom fungerar?
lossa panelen över förarens knän,
ta en bit spolarslang - lossa anslutning för anslutning till vacuumklockorna och koppla dit slangen och sug i den - är det tätt så är klockan hel !
tips - läcker en klocka så är en "snabb" fix att bara plugga slangen till den klockan - då fungerar resten av systemet iallafall !
en av klockorna har TVÅ anslutningar - på min är den inre anslutningen läck :-(
/emwtur

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]