Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Casal
Hej!

Lacken misslyckad på mina framskärmar från fabrik så det blir rostmärken för varje stenskott, som sprider sig.
Färgen går skrapa av som en skraplott på vissa ställen så grundfärgen blir kvar.
Jag har fixat allt utom skärmkanten som har t o m gått hål på ett ställe, 1 cm hål ungefär. Visst det går väl laga ganska lätt. Men jag funderar på om det inte finns plastskärmkanter som skyddar mot direkta stenskott mot plåten så det inte blir skador. Men salt och skit kanske samlas där så det kanske är bättre att leta efter helplastskärmar istället?

Någon som vet vart det finns helplastskärmar?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Förutom innerskärmarna så finns inget. Och va jag vet så finns det inga skärmar i glasfiber eller annan plast i standardbredd. Finns breddade till 940. Det bästa är väl egentligen att blästra skärmarna (elelr ett par andra) och lägga epoxigrund och sen lacka på det.
av FXWG
Hova.com bilstyling har ju tattarkrom för skärmkanterna, är man Romer kan detta vara ett utmärkt alternativ till rost :roll: Eller? Kostar ca.1200 bagis.
av Casal
Hmm, jag får väl plocka av skärmarna och blästra i utsatta området så rosten försvinner. Sedan svetsa i det som behövs och spackla-grunda-lacka-klarlacka så det blir som nytt igen. Tänkte ha skärmkanter som förebyggande syfte utöver en riktig lagning, inte dölja skadan.

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]