Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leifer
Nån som vet, ska köpa en Stödlagersats till kardan (då det är duktigt glapp där), där det är ledat i mitten, till min 940 sedan-modell LTT Automat från 1996.

Verkstan frågade följande

"Jag förmodar att du avser stödlagret på kardan. Satser finns på Mekonomen och kostar 644:- ink moms. Hos mig betalar du 331 ink moms plus 80:- i porto och avgifter.
Jag behöver dock veta om din kardanaxel är 44,5 eller 50, 8 mm eftersom det finns två storlekar. "

Nån som vet så vore jag mycket tacksam. Ringde bilia bildelar men dom kunde inte svara.

Mvh
Användarvisningsbild
av leifer
Grisigt och trångt där jag står nu, men jag kan ju förvisso köra bort till en GDS-hall, bra idé!

Tänkte annars om nån visste detta ändå. Kanske var det den grövre dimension till 940 1995-1998 (då ju alla hade turbo)?
Användarvisningsbild
av leifer
Vovlo_Henrik skrev:Det stora 50,8 är det du ska ha, har det lilla lagret funnits på 940? :???: Kanske kan sitta på väldigt tidiga 740 men inte alla...
Kanon!

Mejlade nu om att det.

Mvh
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]