Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zmulan
Måste byta dämpare bak på min 960 från 92. Är dt någon som kan svara på om dt är nivåreglering på den? Gärna tips på var man kan få tag på ett par utan att bli ruinerad oxå... Har förgäves sökt både dämpare och info.. Är inte så haj på detta nämligen.
Tacksam för svar

Zmulan
av zmulan
:shock: 3 papp styck? Gaah! Får nog försöka hitta begagnade el börja leta PET flaskor å panta. Nån sa att dt va billigt med delar till Volvo.. Yeah right..8) tack för snabbt svar i alla fall.
av JE Jr
De spelar stor roll om de är kombi eller sedan. Är det kombi har du stel bakaxel och kan byta till vanliga dämpare och fjädrar från 740/940.

Går även att bygga om lite så du kan använda vanliga dämpare/fjädrar till sedaner med multilink, men det är lite småmeck med det.
av zmulan
:) jag har en sedan.. E ju tjej, inte så bra på dt där med att bygga om, tyvärr. Önskar jag vore dt, verkar kul.. Fick tips om stötdämparexperten av en kompis. De fixade 4 nya plus fjädrar å montering till henne för 10000. Hon hade en V70 4WD -98, import. Dt va nivomater i bak. Ska höra med dom. Bilen e fräsch så jag vill gärna att den fortsätter vara dt.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]