Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av knogen
Tänkte höra mig för lite så jag får lite mer "kött på benen".
Som rubriken lyder: Drar era bilar nå kylarvatten, och isåfall hur ofta behöver ni fylla på?

Anledningen till min fråga ligger i att jag i förra veckan fick min vattenpump bytt då den läckte som en sil, men redan efter en vecka märker jag att nivån i behållaren sjunkit.
Så, hur mycket kylarvatten är normalt för en B230FD från 93 med snart 30k mil på mätaren att sluka?

Vart brukar dom läcka nånstans?
av Lelle
Låter som du har haft luft i systemet, om du inte ser något läckage någonstans så fyll på till rätt nivå och håll koll på nivån!

Lelle
av knogen
Lelle skrev:Låter som du har haft luft i systemet, om du inte ser något läckage någonstans så fyll på till rätt nivå och håll koll på nivån!

Lelle
Tack för snabbt svar!
Det du nämde va faktiskt nåt jag inte tänkt på, får hoppas på det bästa!
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Ja är pumpen nybytt är det mycket troligt att den bara sugit i sig vattnet p.g.a. en luftficka som inte blev åtgärdad vid påfyllning efter bytet ;)

Fyll på igen och håll koll på hur mycket du fyllde på. Fortsätter nivån att sjunka så kan det kanske vara något problem...

Min 240 drar en del kylarvatten, 3 liter på 5 veckor ungefär, men den läcker ganska ordentligt vid pumpen och de ska fixas ;)

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]