- ons 10 feb 2010, 13:15
jag har en fråga angående handbromsen på min 945 från 94, på senaste besiktningen så fick jag anmärkning på att parkeringsbroms höger bak ur funktion, men efter att ha dragit i den ganska mycket så vid efterkontrollen så var den inte tillräcklig höger bak, men att det fungerar igen.. vänster bak är fullt fungerande och godkänd på sbp. så jag undrar bara över vad som skulle kunna vara fel? wire? borde ju inte vara den, med tanke på att den fungerar igen, men inte är tillräcklig? jag ska plocka ner höger sida och kolla upp det, men undrar om ni skulle kunna tipsa mig vad som kan tänkas vara fel? expander/ backar? kanske räcker med att spänna den lite? spaken tar ganska så långt upp.. inom vilka hack ska den vara fullt åtdragen?
sen undrar jag över hur fungerar spännaren på denna bilen? kan jag spänna vid hjulen? eller är det bara på wiren, vart sitter den? och hur fungerar den?
sen undrar jag över hur fungerar spännaren på denna bilen? kan jag spänna vid hjulen? eller är det bara på wiren, vart sitter den? och hur fungerar den?
Jag brukar justera så bromsen börjar att ta efter 3-4 knäpp
- By Philipe