Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rb33
Hej!
Är det någon som kan ladda upp en bild på kablarna till stolsvärmen för 740, är så många kablar under stolen så jag fattar inte vilka som går vart. Gärna en bild med beskrivning så jag vet vart allt ska gå. Fryser om rumpan!
Användarvisningsbild
av sidhabo
Har du 12 V fram till kontakten för stolen ?
Om ja, får du motståndsmäta slingorna i stolen .... det troligaste felet att en slinga i stolen har avbrott.
Vilken årsmodell har du ? .... så kan jag skicka elschema för kontakterna till stolen.
av rb33
Jag har en 88, vilka kablar är matningen från knappen. Knappen var trasig men den är bytt nu(lyser).
Användarvisningsbild
av sidhabo
Men om du bytt knappen är det väl bara att sätta kablarna samma som den gamla eller ?
av rb33
Värmen fungerar inte ändå, troligen är slingorna trasiga. Men jag vill veta vilka kontakter som går vart, så att jag kan mäta att jag har 12v fram till slingan och kunna ohm mäta slingan. Det finns ju massa kontakter som går att dela under stolen och alla verkar höra ihop med värmen.

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]