Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Niklas90 skrev:
vilkenkarl skrev:Har du kollat kompen? Den ska ligga på ca 9,8.

har faktiskt inte kollat kompen.! idag startade bilen och gick på 2 cylindrar, lätt den inte gå på tomgång mer än typ 3 sekunder, sen gasa ja för att de verkade som bilen skulle dö.. gick hackigt som fan (såklart) sen stängde jag av bilen.. och han vägra starta igen...:S mysko, fler förslag, nya infalls vinklar är absolut värdefullt.!!=) mycke tid osv. nerlagt på denna bil, så vill absolut få igång den igen=)

har tillgång till utrustning, så ska kolla up kompen imorgon=)
[quote="Tjovve"]Hej Niklas90!
Jag hade liknande fel som som du beskriver. Bytte impulsgivare och det blev bra. Samma årsmodell som du har. Om den inte är bytt på senare tid kan det vara värt att fundera på. Kanske någon annan som haft liknande fel; hör av er![/quo

tjena.! ja du, har inte kollat impulsgivaren, fick du gnista, även när denna va kass?? bra frågestälning, får kolla dettam vore fint å veta om du fick gnista ändå=) idag startade bilen och gick på 2 cylindrar, sen va han död igen. skrev lite om de i tråden här=)
vilkenkarl skrev:Har du kollat kompen? Den ska ligga på ca 9,8.

tjena, tack för tipset, ska kolla kompen imorgon, nu när du säger det, har tillgång till grejer iaf. så kan göra detta=) bilen startade iofs och gick på 2 cylindrar idag. tills jag stängde av den.. sen va han död igen:/
Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]