Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas88
Hejsan, jag har idag ordnat höger bakljus som sbp anmärkt på och det var jordproblem, men nu är det så att blinkersen inte funkar alls på bilen, inte någonstans, pilarna i instrumentet blinkar inte heller, men alla ljus på bilen fungerar, ska kolla säkringen imorgon,

men jag har funderat på om det finns ett relä som styr blinkersen?
kan relät ha gått sönder? då jag fixade bakljuset?
tittade på reläplaceringarna här på forumet, och hittade ett med plats G som heter Blinkdon (121) är det de relät?
Användarvisningsbild
av Nexus
Inte helt ovanligt relä går sönder.G121 stämmer bra .Köpte ett på skroten för 20:-Nu fungerar blinkers igen :)
Lite trångt komma åt men inte omöjligt :D
som ni läste tidigare så är ju blinkersen trasig, ska kolla säkring och relä idag, imorse när jag åkte sbp på efterkontroll så funkade centrallåset när jag åkte imorse men efter att jag kommit hem från sbp så går inte centrallåset alls, inga dörrar låser alls.. motorn tvättades igår efter att oljeläckaget åtgärdades, men nu så är centrallås och blinkers borta, vad är felet? centrallås och blinkers har alltid fungerat. nån som har tips, förslag?
ja då har jag fåt ordning på centrallåset, säkringen hade bränt, bytte den och nu funkar det, men blinkersen är konstig, jag satte i en ny säkring till den då den också hade bränt, ny säkring i och blinkers funkar åt vänster men så fort jag blinkar höger så går säkringen, och det var på höger sida som bakljus och bromsljus krångla där båda dom delarna nu funkar backljus går också, men så fort jag blinkar höger går säkringen, höger fram har aldrig krånglat, så jag antar att felet sitter i höger bakljus? är jag fel ute? några tips?
Användarvisningsbild
av emwtur
du har antagligen rätt i att det kan vara höger bakljus.
Har du dragkrok på bilen så kan det vara värt att kolla hur det ser ut vid släpvagnskontakten i bak !

/emwtur
drgakontakten är bytt då den gamla var helt bortom all räddning.. nu har jag fått ordning på blinkersen, ena kabeln till blinkersen låg i kläm mellan en bult och lamphållaren så den kortslöt. men nu funkar det :D fast jag får inte ordning på bromsljus och bakljus i kombination.. jordfel är konstaterat.. men det jag tycker är konstigt är att höger bakljus ser hemmakopplat ut på nått sätt, för vänster bakljus har två plåt plattor som går på båda sidorna av lamphållarna. men höger har inte det, där sitter det tre sladdar på broms och vanligt bakljus och två på alla andra.. och sen går jorden in i karossen och jordkabeln är skarvad på flera ställen ser för jävligt ut :( för bromsljuset funkar om jag bara sätter finger mot den.. men inte annars..

hur ska det se ut? ska det vara som på vänster sida?
nån som vet? kan jag byta höger bakljus och alla kablar funkar? som innan?
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]