Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Slappa
Hej jag har en Volvo 745 av 1990 årsmodell som är död, den började gå på 2 cylindrar en dag, drog av tändningen och körde igång igen och då gick bilen på alla 4 igen. Så nu i förra veckan blev de samma sak igen med den skillnaden att nu är bilen stendöd, motorn går runt och jag har gnista fram till fördelaren.

Jag har bytt rotor, fördelare, tändmodul och börjar få slut på ideer, fick tipset att köpa ny impulsgivare men de känns konstigt att de skulle vara den som är felet då jag har gnista fram till fördelaren.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde komma med lite bra ideer/råd!

Mvh David
av rd350
Hej! Har du gnista på stiften? Har du det får du kolla bränslet. Pumprelä, avstörningsrelät ( sitter vid expantionskärlet), hål på bränsle rör
av Slappa
Nej jag har ingen gnista på stiften därför jag tycker de är konstigt iom att ja har gnista fram till fördelaren.

Pumprelä kvar att titta på, hittade inget att testa med så får väl köpa nytt i värsta fall, avstörningsrelät på expansionskärlet skulle väl inte vara kasst om ja får gnista till fördelaren?
av rd350
Hej igen har du gnista till fördelaren är det ju lock, rotor eller kablar. Avstörningsrelät är para till insprutningsventilerna. Det är inte så att du satt på ett Biltemalock som har överslag ner i gods?
av Vovlo_Henrik
Låter lustigt om du har gnista i fördelaren men inte på stiften??? Är kamremmen av?? Det är inte ofta en Bosch orginaltändspole lägger av men kan givetvis hända :???:
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]