- sön 27 dec 2009, 15:29
har kopplat in min analoga temp/voltmätare (den dyrare varianten) på biltema. och har kopplat följande
svart kabel (-) ihop med blå kabel från lamp switchen.
gul kabel (+) ihop med röd kabel från lamp switchen
röd kabel(+)(remote) ihop med lamp switchens belysning lampa
grön kabel kopplad till befintlig tempgivare
nu till mitt problem! när jag har tändingen på första hacket alltså så att stereon är igång så fungerar mätaren utmärkt men när jag sedan ska starta så vill inte mätaren hoppa igång alls!.
är det fel på min jordning? ska den jordas rakt in i chassit eller går det lika bra med befintlig kabel som är (-)
eller är det något fel med min (remote) kabel eller med (+) kabeln ?
har även testat att kopplat båda + sladdarna till olika sladdar för att försöka få liv i mätaren (när bilen är igång men går bara när den är avstängd och är vriden på första hacket på tändningen. snälla hjälp mig blir tokig !!! :-(O)
// jocke
har nu fixat detta problem genom att dra ström samt jord från cigarett tändar uttaget och funger efter det perfekt!. vetej varför det andra ej fungerade! ?:-/
svart kabel (-) ihop med blå kabel från lamp switchen.
gul kabel (+) ihop med röd kabel från lamp switchen
röd kabel(+)(remote) ihop med lamp switchens belysning lampa
grön kabel kopplad till befintlig tempgivare
nu till mitt problem! när jag har tändingen på första hacket alltså så att stereon är igång så fungerar mätaren utmärkt men när jag sedan ska starta så vill inte mätaren hoppa igång alls!.
är det fel på min jordning? ska den jordas rakt in i chassit eller går det lika bra med befintlig kabel som är (-)
eller är det något fel med min (remote) kabel eller med (+) kabeln ?
har även testat att kopplat båda + sladdarna till olika sladdar för att försöka få liv i mätaren (när bilen är igång men går bara när den är avstängd och är vriden på första hacket på tändningen. snälla hjälp mig blir tokig !!! :-(O)
// jocke
har nu fixat detta problem genom att dra ström samt jord från cigarett tändar uttaget och funger efter det perfekt!. vetej varför det andra ej fungerade! ?:-/
Introduced in the U.S. for the 1985 model year, the 740 was a more simple equipped version of the Volvo 760. The 740 was intended to be a mid-size car that offered more style, performance, and luxury than the venerable 200 series
- By 20FJan