Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av vassle
Hej, har en 745a -88 och nu har blinkers, varningsblinkers och bältespåminnaren dött, säkringen är hel, vad kan det vara?
Fråga 2, när jag bromsar in så rycker bilen lite, nybytta belägg, är det skivorna som är problemet tro?
av Cicaro
Hej!

Vad rör blinkersen skulle jag gissa på blinkersreläet(finns en tråd med reläplaceringarna i 740).
Bromsarna lämnar jag åt någon annan..
av slungarn
Hej var det samma "hugg" innan du bytte belägg? Gick kolvarna lätt i oken? Om inte köp en renoveringssats och renovera oken alt. köpa nya bromsok (dyrt!). Smörj in glidpinnarna med kopparpasta om det är glidok.

Skivorn kan ju också vara skeva men det känns ju mer som ett pulserande i pedalen
av Cicaro
Vad gäller renovera ok eller inte..

Om det är oket som är boven och om oket är rostigt och j-vligt upptäckte jag sist jag var på bromsarna att ett nytt ok på feltema faktiskt är överkomligt pris på(jag hade ett orginalok; 20 år gammal som skurit för sista gången, var väldigt rostigt och inte en chans att kunna renovera det med gott samvete)... Däremot kan det vara ett rent jävulskap att få loss bromsslangen(rostlösare, värmepistol och rörtång... och lite pelle almgren(om och om och om igen)).

Men innan du byter vore det kanske läge att ta loss det oket du fick pressa med in kolven med kofot på och kolla så det verkligen är det som är felet(låta någon pumpa på bromsen och se så att inte kolvarna åker ut som de ska...)

En annan tanke, om du har abs kan det ju vara det som spökar?

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]