Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en 745:a automat. Problemet jag har är att jag är tvungen att fyllapå bromsvätska med jämna mellanrum.
Lyfte upp bilen på pelarlyften i förrgår,men det läckte ingen olja ur något av oken.
Såg sen att det hängde droppar från en av nipplarna in i huvudbromscylindern. Drog åt den lite till och bromsade hårt ett par gånger för att försäkra mig om att det var tätt.
Sen har jag kört i två dagar och i morse när jag skulle ha bilen så lös varningslampan igen. Då var bromsvätskenivån nere på minimum igen!
Vart tar all olja vägen? Kan den läcka in i bromsservon?
Tacksam för hjälp
eftersom det fanns en droppe på en nippel på huvudcylindern - så har väl någon bytt den.
- om du hade haft en manuell låda skulle jag sagt att du skulle kolla kopplingen - den får vätska från samma behållare.
kolla att slangarna ut från behållaren så att det inte finns en dåligt tätad slang som SKULLE ha gått till huvudcylindern för kopplingen

/emwtur

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]