Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av udden
Hej!
Nu har jag en Volvo som ibland dör ute på vägen.
Bilen tappar fart, men lampor och instrumentbräda funkar. Bilen har dött alla gånger i femmans växel, men återfår farten några sekunder senare, oftast när man kommit ner under 60km/h.
Man behöver inte stanna bilen för att den skall få fart igen.

Någon som vet detta eller känner igen något?

Ops! bilen för övrigt funkar bra, startar alltid osv.

Volvo 945-811 S 2.3
Fordonsår: 1995
Vägmätarställning: 324735
Kaross: Kombi (03)
Växellåda: MANUELL
Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 75
Motoreffekt, kw: 99,0
Effektnorm: EG

Tack på förhand!
Bara fråga om ni behöver mer information om något specifikt.
av volvo944gl
Det finna mycket som kan vara fel, våran 940 92a gjorde samma sak. sen efter tag så dog det bara längre tid innan den starta. ibland 10 min.... men jag bytte spridare. nu har den inte dött på 3 dagar. annars dog den 2 gånger om dagen.
el prova att göra rent spridarna! el köp nya. jag köpta några på skroten. från 850 93a.
av ramviksrille
min gamla 745a -88 dog vid omkörning och när jag skulle svänga ut på större vägar och öka farten... Felet satt i bränslepumpen i tanken, jag bytte hela armaturen och felet försvann.
av volvo944gl
ramviksrille skrev:min gamla 745a -88 dog vid omkörning och när jag skulle svänga ut på större vägar och öka farten... Felet satt i bränslepumpen i tanken, jag bytte hela armaturen och felet försvann.
Vart köpte du dessa saker? skorten el? vad kosta det?

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]