Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sm6gor
Hej alla tack för tipsen, det värmer att det finns ett intresse i denna fråga,
har " micklat" lite med detta relä har kollat upp hur det är kopplat innuti
fick fram ett schema som jag skissat ner följde banor osv. hoppas det är rätt
något fel kan det säkert vara på skissen men jag fick fram hur jag kan testa det
och det är det viktigaste...
kopplade upp det på bänken och det visade sig att det var inget fel på den,
tillverkade då kablar som gick att stoppa i relähållaren för att mäta vad som händer
och det blev ,kan man säga en riktig anti-klimax, det visade sig att det hade gått en säkring
nr 12 hmm... men varför lyste då lampan? nåja säkring i och allt funkar som det skall.
man kan ju undra hur det är kopplat lampa lyser men säkring trasig och nästa fråga
det var ju ändå en 15 amp säkring som gick så en viss osäkerhet på om det funkar framöver.
Jag sänder med en bild på mitt schema hur jag tror att det är kopplat med en reservation
om att det är inte 100%:igt exakt men det ser bra ut och även kopplingen på relähållaren.
Med hjälp av detta schema så är det lätt att testa reläet.
IC kretsen på kortet vet jag inte så mycket om det är förmodligen en "custom" krets
misstänker att det är en OP men om någon annan vet så hör av er vore tacksam för detta
och så kan man få schemat komplett.

lycka till alla
mvh Jan
schema...http://www.sm6jzz.com/sm6gor/volvo/lock%20up.bmp
av sm6gor
Hej igen , nu har det gått en tid sedan jag kom på att det var säkringen...
jag kan meddela att säkringen har gått två gånger sedan jag skrev förra kommentaren
har inte grävt i detta ännu men det tyder tydligen på att det är en kabel som ligger
och skaver någonstans, sist det hände så körde jag i en grop tror jag för det skakade till och blixtrade till i säkrings facket.
/Jan
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]