- tis 10 nov 2009, 12:46
Hejsan!
Har en 740 med lite lull lull i motorn..
Följande är gjort:
Org. bottendel
531 Planad samt uppfräshade kanaler, hårdare ventilfjädrar tillsammans med en FS300 kam 300grader duration, 11.93mm lyft + ställbart drev
2½" avgassystem
Nu till problemen..
Ställer jag in kammen som den ska stå (4,2-4,5mm lyft vid TDC) så går motorn orent, svarar knappt på gas vid låga varv, vill dö på tomgång.. Stiften blir vita, soppa saknas, hjälper ej med högre tryck!
Kan det vara så att mina orginal boxar inte hänger med tillsammans med denna kammen jag stoppat i ??
Kompet ligger på 17,5bar, dock visar mätaren 2bar fel så har ca. 15,5bar.
Alla tänddelar bytta.. Så fort jag stoppar i min VX3:a så går bilen väldigt bra igen.
Tror ni att det skulle hjälpa med tex. MPRE boxarna?!
Har en 740 med lite lull lull i motorn..
Följande är gjort:
Org. bottendel
531 Planad samt uppfräshade kanaler, hårdare ventilfjädrar tillsammans med en FS300 kam 300grader duration, 11.93mm lyft + ställbart drev
2½" avgassystem
Nu till problemen..
Ställer jag in kammen som den ska stå (4,2-4,5mm lyft vid TDC) så går motorn orent, svarar knappt på gas vid låga varv, vill dö på tomgång.. Stiften blir vita, soppa saknas, hjälper ej med högre tryck!
Kan det vara så att mina orginal boxar inte hänger med tillsammans med denna kammen jag stoppat i ??
Kompet ligger på 17,5bar, dock visar mätaren 2bar fel så har ca. 15,5bar.
Alla tänddelar bytta.. Så fort jag stoppar i min VX3:a så går bilen väldigt bra igen.
Tror ni att det skulle hjälpa med tex. MPRE boxarna?!
//CarfreaK

- By UnleashFusion