Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Köpte en 16v som ska bli vinterbil.
Nu har bilen bråkat med mig ett bra tag och jag börjar tröttna.
Först när jag köpte den var kabelgenomföringen till tankarmatur och förpumpen sönder rostad och de fixades.
Sen efter ett tag började den gå ojämt på tomgång och ville ibland inte starta. Fick felkod 1-2-1 vilket betyder dålig signal från luftmassemätaren. Kollade den och den var hel, kollade lamdan och den var hel. Har även kollat allt anslutningar och dom är ok.
Det roliga är att bilen kan funka jättebra vissa dagar och vissa dagar vill den inte starta alls.
Igår kollade jag bränslepumpen och den funkade inte så jag plockade ner den och körde den baklänges, då fick jag ut en rostbit stor som en lillfingernagel. Sen har bilen varit stabil på tomgången hela dagen och startat utan problem, enda tills nu ikväll då den tvärvägra att starta. Tvångskörde bränslepumpen på relät och den startade nästan direkt.
Vad kan problemet vara? Tycker jag har kollat allt, men fick höra av en kompis att de kan vara jordningen till bränslerelät då den går ner till boxen och kanske får fel signal.
Ska prova att "hjälpa" bränslerelät imorgon om den inte vill starta så får jag se.
Hoppas på nytänkande ideér om mitt problem.
MVH Andreas
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]