Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Banck
Nu är motorn bytt och allt är i som det ska (vad jag tror) men bilen vill inte starta, startmotorn går men bilen vill inte gå igång=( jag provade att starta bilen första gången utan spridarmotstånd inkopplade, kan ett försök att provstarta bränna boxen? Om inte är jag tacksam på förslag på vad det kan bara som är fel.

Mvh John
Nejnejnej!! Mixtra inte med spridarmotståndet, ska dina spridare ha detta motstånd så ska det vara kvar :wink: Vad är det som inte funkar?? Tändning? Bränsle fram till motor och in i motor??
av Banck
har ju bytt motor och de nya spridarna behöver motstånd men jag missade att koppla in det innan jag försökte starta första gången men nu är det inkopplat. jag har tändning och jag har bränsle fram men han vill inte starta ändå.
av Dodga
God Eftermiddag !

Jag tror tyvärr att du har bränt antingen boxen (transistorerna ut) eller spridarna. Eftersom du har spridare som är låg ohmiga, tror det är ca 2 ohm/st måste man ha en motståndsbrygga för att begränsa strömrusningen när spridarna ska öppna. Spridarna är likt en magnetventil.

Mvh
Niklas
av Banck
Dodga skrev:God Eftermiddag !

Jag tror tyvärr att du har bränt antingen boxen (transistorerna ut) eller spridarna. Eftersom du har spridare som är låg ohmiga, tror det är ca 2 ohm/st måste man ha en motståndsbrygga för att begränsa strömrusningen när spridarna ska öppna. Spridarna är likt en magnetventil.

Mvh
Niklas

Men skulle spridarna skicka in på tok för mycket bränsle om boxen eller spridarna är brända?
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]