Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av airstream
Jag skall köpa en beg. farthållare till min volvo 940. Är det nån som har en komponentlista då jag ska ska montera bort farthållaren, så man vet att man får med sig allt?
Användarvisningsbild
av Maxwell
Det du behöver är:
- Huvudenhet inkl konsol (sitter på insidan av skärmen till vänster om pedalerna)
- Två pedalkontakter/vakuumventiler inkl var sin liten konsol (sitter vid broms- och kopplingspedalen)
- Vakuumservon (sitter intill gasrullen)
- Gasrulle med tre vajerspår
- Vakuumpump (oftast på det vänstra stötdämpartornet)
- Kabelmatta
- Ett par meter vakuumslang
- Två T-kors och en par L-anslutningar, samtliga i gummi

Har inte numren i huvudet men du ser rätt tydligt vad det är som hör till farthållaren när du håller på och pillar med det.

//Maxwell
av Skumberg
Halloj

Har precis införskaffat mig ett kit från tradera.

Vad saknar jag mer än 1st brytare och mer vacum slang?

Men sen till nästa fråga, har en 940 -95, är där fördraget kablage? eller måste jag ha kablage oxå?

Bild

Mvh Skumberg
Användarvisningsbild
av Maxwell
Det du saknar är som sagt en brytare och vakuumslang plus ytterligare ett T-kors. Brytarna sitter på var sin konsol som inte finns med på bilden, saknar du dem behöver de också införskaffas. Kablage finns troligtvis inget fördraget i din bil så det behöver du skaffa. Tänk på att du har den äldre typen av styrbox vilken inte passar med en kabelhärva från en nyare bil. Du har 9 pinnar på din box och de nyare har 14.

//Maxwell
av FXWG
Maxwell skrev:
matand12 skrev:Måste byta till annan blinkersspak anpassa för farthållare oxå...
K*ken oxå, visste att jag glömde något... :wink:

//Maxwell
K*ken oxå, jaha ja ska den vara med... det var rackarns ???? :lol: :lol: :lol:
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]