Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

min volvo 740 har börja bete sig konstigt nu helt plötsligt. när jag accelerar snabbt och växlar vid 4000 Rpm och sen växlar ner så låter motorn helt annorlunda som ett hårfön typ .. och varvtalet ökar knappt nånting alls utan man hör att bilen verkligen inte går upp i varv , som en slags strypning .
det är växlande ibland går bilen som den ska sen kan den börja knasa igen lite då och då. bilen har börja hacka fram nu sista 10 minuterna jag körde och det känns som när man får soppa torsk. har tanka så soppa finns.

vad kan det va som är påväg att ge upp ? vad ska man kolla upp ? snabba svar uppskattas. Mvh
volvo944gl skrev:Felkoder?

kan ej kolla felkoder.. det är en 88 :a men min lärare tror det är nått som släppt i avgasröret som stryper flödet av avgaserna .. för det skramlar om avgasröret .. vad tror ni annars det kan va ?
Okey. jag har förmig att du kan kolla felkoder ändå. sitter en liten svart dosa i motorummet. släppt i avgasröret? du tror inte att det är kattplåten som låter?
lyser lambdan?
INTE på A modellerna det är B(Tidiga 89:or) som har den lilla dosan ca 4x8 cm på vänster fjäderben
volvo944gl skrev:Okey. jag har förmig att du kan kolla felkoder ändå. sitter en liten svart dosa i motorummet. släppt i avgasröret? du tror inte att det är kattplåten som låter?
lyser lambdan?
nej om det va plåten på utsidan skulle ju inte bilen gå sämre för det ... nej lambdan lyser inte.
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]